Koktajl z kiwi

Na pierwszy rzut oka koktajl wygląda jakby był tylko i wyłącznie z kiwi jednak prawda jest inna. Dla wielu osób może być to zaskoczenie, ale w przepisie znajdują się między innymi także takie składniki jak banan czy szpinak. Jest to zatem bardzo zdrowy i bogaty w wiele cennych witamin koktajl, który jesteś w stanie przygotować w kilka minut.

Dlaczego powinieneś wybrać ten przepis na koktajl z kiwi?

Prezentowany przez nas przepis na koktajl z kiwi to tak naprawdę połączenie kilku różnych składników w tym innych owoców dzięki czemu może powstać koktajl o idealnej konsystencji i wyrazistym smaku głównego składnika (kiwi). Wersji koktajlu zawierającego kiwi jest wiele dlatego postanowiliśmy zaprezentować bazowy przepis, który w razie potrzeby możesz śmiało modyfikować.

Główne zalety tego przepisu:

  • Możesz go przygotować ze świeżych składników dostępnych w każdym przeciętnym sklepie.
  • Nie ma konieczności zamrażania składników, sam banan i odrobina lodu wpływają dość mocno na gęstość koktajlu.
  • Przemyślana kombinacja składników gwarantuje, że koktajl będzie miał wyrazisty smak kiwi.
  • Jest to podstawowy przepis bez ekstra dodatków zatem można go swobodnie modyfikować do własnych oczekiwań.

Składniki na smoothie z kiwi

  1. Kiwi – Wybierz dojrzałe kiwi, aby uzyskać jak najlepszy smak tego owocu.
  2. Jabłka – Wybierz jabłko zależnie od twoich preferencji smakowych (kwaśne lub słodkie). Nie musisz go nawet obierać, zwłaszcza jeśli jest zielone to dobrze połączy się kolorystycznie z resztą składników podtrzymując zielony kolor koktajlu.
  3. Banany – Odpowiednio dojrzały banan dodaje naturalnej słodyczy oraz idealnie zagęszcza koktajl. Możesz użyć mrożonego banana jeśli chcesz uzyskać jeszcze lepszy efekt zagęszczenia oraz schłodzić mocniej koktajl.
  4. Szpinak – Kilka liści szpinaku idealnie pasuje kolorystycznie i dostarcza wielu cennych wartości odżywczych.
  5. Jogurt grecki – Preferujemy jogurt grecki ze względu na brak cukru oraz konsystencję pomagającą w zagęszczeniu koktajlu.

Jak zrobić koktajl z kiwi?

koktajl z kiwi

Masz gotowe wszystkie składniki? Pozostał już tylko jeden krok dzielący od pysznego koktajlu z kiwi – zmiksowanie wszystkich składników. Nie tracąc już czasu wrzuć wszystkie składniki do pojemnika lub naczynia w którym zamierzasz przygotować koktajl i zmiksuj wszystko. Możesz do tego użyć blender ręczny jak i blender kielichowy, zachęcamy do sprawdzenia naszych rankingów i recenzji blenderów jeśli planujesz zmienić swój blender.

Wracając do miksowania, kilka przydatnych wskazówek:

  • Robisz koktajl pierwszy raz i nie masz pewności co do jego konsystencji? W takiej sytuacji najlepiej jest wrzucić na start 3/4 składników tak by móc później swobodnie dostosowywać konsystencje koktajlu. Jeśli jest zbyt gęsta to po prostu dodaj trochę wody, w odwrotnej sytuacji dodaj na przykład kilka kostek lodu i trochę więcej banana, aby uzyskać gęstą konsystencję.
  • Zacznij od mniejszych obrotów blendera by stopniowo zwiększać do większych, aż do uzyskania jednolitej konsystencji.
  • Nie zapomnij o wycięciu środka jabłka. W przypadku skórki innej niż zielona zalecane jest obranie jabłka ze względu na ostateczny kolor koktajlu.
  • Szpinak koniecznie umyj i usuń większe ogonki oraz nerwy.

Opcjonalne składniki do modyfikacji przepisu

Pamiętaj, że ten przepis to tylko nasza propozycja podstawowego koktajlu z kiwi. Jeżeli masz ochotę na wzbogacenie koktajlu o nowe składniki to proszę bardzo, ostateczny wybór należy do Ciebie. Możesz użyć nieco innych składników lub dodać zupełnie nowe, aby na przykład zwiększyć kaloryczność koktajlu lub ilość białka zawartego w nim.

Oto kilka propozycji:

  • Zamiast jogurtu greckiego możesz śmiało użyć jogurtu naturalnego, jogurtu waniliowego, mleka mlecznego lub bez-mlecznego. To wszystko preferencja smaku i tego czy chcesz, aby twój koktajl zawierał cukry zawarte w niektórych jogurtach czy jednak wolisz jak najbardziej naturalne i zdrowe składniki.
  • Banana możesz zamienić na truskawki, ananasa, jagody, mango lub nawet brzoskwinie – licz się jednak ze zmianą koloru koktajlu.
  • Dodaj orzechy, masło orzechowe, nasiona, płatki owsiane etc jeśli chcesz uzyskać bardzo sycący i wciąż zdrowy koktajl.
  • Wersja dla sportowców przewiduje dodanie białka w proszku.

Pomysłów jest naprawdę wiele, modyfikację przepisu ogranicza tylko wyobraźnia i oczywiście kubki smakowe. W pierwszej kolejności zrób podstawowy przepis, następnie zachęcamy do szukania własnego, ulubionego smaku.

Dodaj komentarz